Voorbeeld Service informatie portaal

De informatie voor Service is vaak veel en kan complex zijn. Via de standaard rapportages is vaak de compleetheid van de informatie lastig te doorgronden wegens de complexe structuur van contracten, adressen, installaties, schema’s, werkbonnen etc. Een service informatie portaal waar alle informatie direct opvraagbaar is en overzichtelijk bij elkaar staat, biedt hierbij een helpende hand voor alle service medewerkers. Ook hier help de drill down techniek de gebruiker om snel door de informatie te wandelen.

Onderstaand voorbeeld scherm van een service informatie portaal toont de aantallen contracten, adressen, installaties en werkbon elementen gegroepeerd volgens de stadium code van het contract (bovenste deel van het scherm).
Desgewenst kunnen alternatieve groeperingen worden opgevraagd via de bovenste elementen, optioneel kan men ook gebruik maken van een filtering.

Elk getal in de sommatie tabel kan worden aangeklikt om in het onderste scherm een rapportage vorm weer te geven. In dit voorbeeld wordt nu een grafiek van de onderhoudsschema’s getoond, doordat op de Schema aantallen is geklikt die in de categorie Onderhoud vallen (getal 1.289).

De grafiek wordt getoond in het onderste deel van het scherm en toont het aantal geplande of nog te plannen onderhoudsuren. De grafiek is op zich zelf ook weer aanklikbaar: klikt men op de balk van een periode dan zal de grafiek details voor die maand getoond worden (week verdeling).

In het onderste deel staat naast de grafiek nog een keuze menu om van dezelfde informatie selectie alternatieve gegevens te tonen (in grafiek dan wel tabel vorm). Het keuze menu is geheel afhankelijk van de gemaakte keuze in de sommatie tabel.

SenOinfo